מונחי בסיס שחשוב להכיר לפני שתבצעו קידום אתר בעצמכם

קידום אתרים

אם אתם רוצים לקדם את האתר שלכם בעצמכם, יש כמה מושגי יסוד חשובים שהיינו רוצים שתכירו. מה זה אחוז נטישה, אופטימיזציה וניהול מוניטין ברשת? כל התשובות.

אופטימיזציה לאתר

סט רחב של פעולות באתר עצמו נקרא –אופטימיזציה לאתר. מטרתן לשפר את התאימות שלו למילות המפתח שאתם מעוניינים לקדם. בין השאר מדובר בפעולות כמו התאמת התכנים באתר, שיפור מהירות הטעינה של הדפים, שיפור חוויית משתמש ועוד. זו פעולה שמתבצעת בתחילתו של פרויקט הקידום והיא מהווה את הבסיס לקידום השוטף.

אחוז נטישה

אחוז נטישה מתייחס לאחוז הגולשים שהגיעו לעמוד ספציפי באתר שלכם ועזבו אותו מבלי לבצע פעולה משמעותית בתוכו. פעולה משמעותית היא כל פעולה שיכולה לתרום לכם כעסק, בין אם מדובר בשליחת פרטים, רכישת מוצר ועוד. התופעה הזו מתרחשת בשל מגוון רחב של סיבות, בין השאר עלייה איטית של העמוד, שגיאות בעליית העמוד ועוד.

הנעה לפעולה

הנעה לפעולה היא למעשה כל דרך שבה תגרמו לגולש שלכם לבצע פעולה משמעותית באתר. ברוב המקרים זה יהיה משפט שיווקי שישכנע את הגולשים שלכם לבצע את פעולה כמו יצירת קשר, השארת פרטים או רישום לשירות כזה או אחר. ככל שההנעה לפעולה תהיה אפקטיבית יותר, כך הזיכוי שהגולש יבצע אותה הוא גדול יותר.

זמן שהייה

זמן השהייה הוא למעשה הזמן הכולל שהגולש נמצא באתר שלכם. ככל שמשך הזמן הוא ארוך יותר, כך הסיכוי שהגולש יבצע פעולה משמעותית הוא גדול יותר. גוגל אוהב שמשך השהייה יהיה ארוך יותר, מכיוון שכך הוא מסיק שמדובר באתר רציני שמספק מענה לצרכים של הלקוחות שלו.

יחס המרה

יחס המרה הוא נתון שלוקח בחשבון את היחס שבין כמות הגולשים באתר לבית כמות הגולשים שביצעו פעולה משמעותית. ככל שאחוז ההמרה שלכם יהיה גדול יותר, כך זה אומר שפעולת הקידום של האתר היא איכותית יותר. בתוך כך, ככל שאחוז ההמרה יהיה גדול יותר, כך גם ההכנסות של העסק שלכם יגדלו.

מחקר מילות מפתח

לפני שמתחילים לקדם אתר באיזו שהיא צורה, אורגנית או ממומנת, מקדם האתרים צריך לעשות מחקר של מילות מפתח. הוא יבצע למעשה חקר שוק במטרה לגלות באילו מילים משתמשים הלקוחות על מנת לחפש את המוצר שלו. בתוך כך, שימוש נכון במילות המפתח הללו יסייע למקדם האתרים להגיע לתוצאות טובות יותר.

מפת אתר

מפת אתר היא למעשה עמוד טכני שהתפקיד שלו הוא לשמש כמפת דרכים עבור הגולשים שלכם, סוג של מדריך טיול לאתר האינטרנט. בפועל, זה לא באמת משמש את הגולשים שלכם אלא את אתר גוגל, שסורק את האתר שלכם ומבין לפי המפה הזו אילו דפים נחשבים לחשובים יותר ואילו לפחות.

ניהול מוניטין

ניהול מוניטין הוא תהליך שבמסגרתו מקדם האתרים ישפר את התפיסה של הציבור עליכם כמותג. ניהול מוניטין מאסיבי מתבצע במיוחד במקרים בהם עסק כזה או אחר חווה שיימינג או משבר כזה שהוא צריך לצלוח אותו על מנת לשפר את המוניטין שלו.

למה כדאי לפנות למקדם אתרים מקצועי?

כפי שאתם ודאי מבינים, קידום אתרים זה לא משחק ילדים אלא עבודה שצריכה להתבצע על ידי מקדם אתרים מקצועי. אם תעשו את זה בעצמכם אתם עשויים במקרה הטוב לא לעמוד במטרות שלכם ובמקרה הרע גם לגרום לנזק. לכן, אנחנו ממליצים לכם לקדם את האתר שלכם הן בצורה אורגנית והן בצורה ממומנת ולשכור את שירותיו של מקדם אתרים מקצועי שיש לו ניסיון בתחומים הללו.

נגישות