מעצבי בגדים בישראל- כך תקימו גלריית תמונות מרשימה

את המאמר הזה כתבנו עם מחשבה אחת בראש – לעזור ככל הניתן למעצבי אופנה, ביגוד ואפילו הנעלה להציג את עצמם לקהל הרחב. הדרך הבסיסית ליצור תצוגה שכזאת היא הקמה של גלריה. אם עד לפני כמה שנים הקמה של גלריה כזאת הייתה שמורה רק למותגים גדולים יחסית, הרי שכיום הרבה מהיכולות והכלים מאד זמינים גם ליוצרים צעירים או קטנים יחסית. אם תעקבו אחר המתואר כאן, תוכלו להגיע לגלריה מכובדת מאד שתוכל למנף את פועלכם, ליצור מכירות ואולי אפילו שיתופי פעולה יותר משמעותיים עם קניינים או רשתות גדולות.

הצעדים הראשונים להקמת גלריה

צרו תוכן

לפני שניגשים בכלל להקים את הגלריה עצמה, צריך לייצר את התוכן, כלומר את התמונות ואולי גם מעט מלל. מדובר באחד המחסומים שהיו הכי משמעותיים הוא העסקה של דוגמניות ודוגמנים. לדוגמניות מקצועיות יש מבנה גוף מאד ספציפי ולכן הן מספקות שירות נדיר שעלותו גבוהה יחסית. למרבה המזל, בתקופה האחרונה נכנסות יותר ויותר דוגמניות עם מראה יותר 'אמיתי'. בזכות זה, תוכלו גם אתם להעסיק דוגמניות חובבות או אפילו חברות בתור הדוגמניות של המותג שלכם.

מעצבי בגדים בישראל- כך תקימו גלריית תמונות מרשימה

צילומים מקצועיים

השלב הבא הוא הצילום של הבגדים והדוגמניות. את זה מומלץ לרכז ליום אחד או מקסימום יומיים אם יש הרבה פריטים או אם רוצים יותר מלוקיישן אחד. מומלץ לבחור בלוקיישן שלא מצריך תשלום כמו טבע, או מבנים שונים. היו יצירתיים בלוקיישן כאשר השמיים הם באמת הגבול – יש הפקות אופנה שמצלמות ברחוב, באורווה של סוסים, על שפת הים ועוד. אנחנו דווקא ממליצים כן לבחור צלם טוב כי יש לזה הרבה ערך.

השלבים הבאים בדרך לגלריה משלכם

סינון תמונות

בשלב הזה, אמורות להיות לכם תמונות רבות ולא ערוכות. כאן תצטרכו לשבת ולסנן הרבה. למעשה אתם עורכים את הגלריה שלכם. חשוב שבעריכה הסופית יופיעו מבחר הדגמים שלכם ושיהיה איזשהו קו אומנותי מוביל. חשוב גם לא להעמיס ביותר מידי תמונות. זה גם הזמן לחשוב על טקסטים שילוו את התמונות.

הקימו אתר

את הגלריה רצוי להעלות לאתר משלכם כאשר הדרך הכי קלה היא להשתמש בפלטפורמה כגון וויקס או וורדפרס. יש בפלטפורמות הללו גלריות מובנות שניתן לעצב לפי הסגנון שלכם.

תחזקו את האתר שלכם

התחזוקה של אתר כזה היא לא קשה מבחינה טכנית. צריך לזכור שהעבודה הרבה תהיה בקידום של התכנים שלו. בשביל זה תצטרכו להיות פעילים ברשתות החברתיות השונות כגון פייסבוק ובעיקר אינסטגרם, שם נמצא קהל היעד שלכם. באינסטגרם תוכלו לתת 'טעימות' מהגלריה אשר יצרתם ולשלוח עוקבים לראות אותה.

זכרו שתמיד עומדת בפניכם האפשרות לקנות פוסטים או מודעות שונות באינסטגרם או פייסבוק. מהמודעה הזו תוכלו להפנות בקישור ישיר אל הגלריה שלכם. תנועה כזאת תביא לכם את החשיפה שאתם כל כך צריכים ויחד איתה לאט לאט תבנו הכרה ומותג.

נגישות