מדריך אש: כך תקימו מדורה מושלמת בל"ג בעומר

אם גם אתם אוהבים את ל"ג בעומר, המאמר הזה בשבילכם! הגיע הזמן לחג האהוב על ילדי ישראל ואנחנו כאן כדי לסייע לכם בהכנת המדורה המושלמת. ל"ג בעומר מושרש במסורת היהודית, עוד מימי קדם, ואפילו עוד יותר מהקמת המדינה. לכן אין זה פלא שכל בית חוגג ואוהב את הערב הזה.  גללו מטה וקראו איך להתכונן לקראת ערב החג, החל באיסוף קרשים ועד לאוכל ולנוחות. אנו נסביר כיצד להבעיר את המדורה המושלמת ובאותו זמן לדאוג לבטיחותכם ולבטיחות הסביבה.

הכנות והקמת המדורה המושלמת

כמו בכל שנה, ילדים ומבוגרים נערכים לערב החג ואוספים קרשים וריהוט ישן ושבור על מנת להכין מהם מדורה. אך חשוב לדעת אילו חומרים הם הטובים ביותר למדורה שלכם. פלטות עץ ומשטחים הם הטובים ביותר לשריפה, שכן הם לא מכילים חומרים המסוכנים לנו, הם נדלקים במהירות ומתכלים יחסית מהר. זכרו לבדוק שאין עליהם מסמרים היכולים לפגוע בכם בעת הכנת פירמידת המדורה. גם ריהוט ישן יכול להתאים למדורה אך חשוב לבדוק שאין עליו חומרים דליקים או מזהמים, כגון דבק או צבעים מסוימים. לעיתים ניתן למצוא גזמי עץ ברחובות אך לאלה לוקח זמן להישרף ולהתכלות. סדרו את המדורה כמו פירמידה – הניחו את הקרשים כך שייעזרו אחד בשני כדי לעמוד על משטח גדול. סידור בצורה כזו יגרום למדורה להיראות גבוהה ומרשימה. זכרו שלא להשתמש בחומרי בערה – אלה עלולים לסכן את בריאותכם. הדליקו חתיכת נייר והכניסו אותה למרכז המדורה, היכן שאחד מהקרשים הקטנים יותר יתחיל לבעור. בכל פעם שהמדורה מתחילה לדעוך הכניסו אליה קרשים נוספים כדי שלא תצטרכו להדליק את האש מחדש.

ציוד נוסף

בנוסף לקרשים למדורה, צריך לדאוג למקומות ישיבה ולנוחות שלכם. הביאו איתכם מחצלות וכיסאות וודאו שיש מספיק מקום לכולם. כסאות מתקפלים הם פתרון טוב כיוון שהם נכנסים בתא המטען של האוטו. חשבו גם על הקטנים ורכשו מבעוד מועד כסאות מתקפלים קטנים גם להם. מחצלת תעזור לכם לשמור על אזור הישיבה יחסית נקי מחול ומחרקים. שולחן מתקפל יספק לכם מקום להניח עליו את האוכל ולשמור על ההיגיינה שלו. זכרו להביא סכו"ם, מפיות ושקיות זבל לאיסוף האשפה אחריכם. זכרו שבתקופה הזו של השנה יש רוח קרירה, אז דאגו להביא שמיכות קיץ או ג'קטים שיחממו אתכם.

מה אוכלים?

כמו כל חגי ישראל, גם ל"ג בעומר הוא חג שסובב סביב אוכל. ישיבה סביב המדורה מביאה איתה את הרצון לאוכל חמים ומפנק. אחד ממנהגי ל"ג בעומר הידועים ביותר הוא צליית מרשמלו. הכינו מבעוד מועד שיפודי מרשמלו צבעוניים ומפתים וחלקו לילדים, ולמבוגרים כמובן, כדי שיצלו אותם. הרעש המתפצח של המרשמלו השרוף למראה בשילוב עם המרקם הנוזלי והחמים שלו הוא הפינוק המושלם לערב שכזה. מאכל נוסף המזוהה עם ל"ג בעומר הוא תפוחי אדמה צלויים. עטפו תפוחי אדמה בנייר אלומיניום לפי כמות האנשים שמסביב למדורה. בתחילת הערב זרקו את תפוחי האדמה לתוך האש, ולאחר כשעה הוציאו אותם בעזרת מקל ארוך. מרחו חמאה או זרו מלח על תפוח האדמה וזכרו להיזהר שלא להיכוות מהחום.

נוסף על אלה, נהוג לעשות על האש בערב ל"ג בעומר. ישראלים אוהבים "למנגל" ואיזו הזדמנות לעשות את זה טובה יותר מערב שכולו מדורות?! הכינו את הבשרים האהובים עליכם, כגון פרגיות, סטייקים, נקניקיות והמבורגרים, הביאו לחמניות, צ'יפס ותוספות, ואל תשכחו את השתייה. אפשרות נוספת שיכולה לתבל את הערב היא הכנת סיר מלא בכל טוב. הכניסו לסיר עם מים ותבלינים אורז, חיטה, תפוחי אדמה ובשר לבחירתכם והניחו באש. לקראת סוף הערב יהיה לכם סיר מלא בפינוקים חמימים וטעימים. פינוק נוסף הוא מגש פירות צבעוני ומפתה, מלא בפירות העונה. זה יכול להיות טוויסט מעניין למי שרוצה לשנות קצת משנים קודמות.

 

 

מיקום

בחירת המיקום היא לא עניין פשוט והיא כרוכה בחשיבה מעמיקה. הדלקת אש במקומות עירוניים עלולה להיות מסוכנת לסביבה ואף לגבות חיי אדם. בבחירת מיקום המדורה שלכם זכרו כי עשבים נוטים להתלקח במהירות ולגרום לשריפות ענק. בחרו באזור חולי ובמקום מרוחק מאזורי מגורים. התחשבו במזג האוויר התואם את התקופה וזכרו שבערבים יש רוח חזקה. לכן הקפידו להתרחק מהמדורה מרחק סביר כך שלא תהיו בטווח האש בזמן שהרוח נושבת עליה.

עצות בטיחות נוספות

כפי שכבר אמרנו, הקרשים שאספתם עלולים להיות מלאים במסמרים אז זכרו להיזהר כשאתם נוגעים בהם, ונסו לאסוף קרשים ללא מסמרים. בנוסף, בחרו במיקום בעל משטח חולי וללא עשבייה, שכן היא עלולה להתלקח במהירות. נעלו נעליים סגורות ונוחות – הם יגנו עליכם ממסמרים ומזכוכיות שעלולים להיות ברצפה. הכינו פירמידה מהקרשים ומהפלטות וצרו מסביבה עיגול מאבנים גדולות. זה יעזור לסמן את האזור כך שכולם ידעו שאסור לעבור אותו. הימנעו משימוש בחומרי בערה או חומרים המסוכנים לנשימה. הדבר הכי חשוב בערב ל"ג בעומר הוא לזכור שבסוף הערב צריך לכבות את המדורה. כסו אותה בחול או שפכו עליה מים, וודאו לפני שאתם הולכים שהאש כבויה לחלוטין.

סיכום

ל"ג בעומר הוא חג אהוב על כולם במסורת ישראל. המסורת היהודית אומרת לנו שצריך לשמוח ומה יותר משמח ממדורה חמימה, אוכל טעים וחברה טובה. במאמר זה הסברנו לכם איך להתכונן לקראת החג ולהכין את המדורה המושלמת. איסוף הקרשים, סידורם כפירמידה והבערת המדורה הם רק חלק ממה שיהפוך את הערב הזה למהנה ומרהיב. זכרו לדאוג לכיסאות ולשולחנות, ולהביא משהו שיחמם אתכם בערב הקריר. הקפידו על הבטיחות בערב זה, וודאו שהאש כבויה לחלוטין לפני שאתם חוזרים הביתה.

נגישות